Bemöta besökare i sociala medier.

Hur ska du bemöta dina besökare på sociala medier? Vi hjälper dig att lyckas på Facebook, Twitter, TikTok, Instagram och andra digitala kanaler.

Bemöta besökare i sociala medier.

Sociala Medier

Sociala medier handlar om att skapa och underhålla en dialog med kunder och intresserade. Ibland kan det påminna om en kundtjänst eller också vara en. Här är en fin bild från Kreafonbloggen (http://www.kreafonbloggen.se/2013/03/01/att-bemota-kritik-i-sociala-medier/) som tydliggör och påminner om bemötandet av kritiska kunder/besökare.

Bemöta kritik

Att bemöta kritik i sociala medier. Jag tycker bäst om det översta: ”Dra nytta av input och förbättra verksamheten”. Se det inte som kritik utan fundera på om och vad ni kan förbättra.
Men också det nedersta är viktigt: ”Förtal, rasistiskt, kränkning > Radera (spara kopia), Lagbrott polisanmäls”.
Viktigt att agera när någon bryter mot detta.

Sociala Medier

Varför ska du använda Sociala forum? Läs mer

Besökare

Hur ska du bemöta dina besökare på sociala forum?

Bra information

Sociala forum ökar trafiken och trovärdighet.

media, social media, apps-998990.jpg

Behöver du hjälp?