MyNewsDay 2013 – Mats Adamczak

Av | 10 oktober, 2013

MyNewsDesk (http://www.mynewsdesk.com/se/) anordnade en mycket intressant och inspirerande dag med flera seminarier i Stockholm 8 okt 2013. Mats Adamczak informerade oss om flera konkreta tips, här följer några men se alla slides nedan och på: http://www.slideshare.net/amazingmaz

En kampanj måste såklart innehålla storytelling och ska den lyckas bör den inkludera känslor, man kan göra den i tre delar:

1. Före (som en trailer)
2. Under (själva filmen)
3. Efterarbetet (som t.ex. bloopers, story behind the story)

Varför ”delar” man ett inlägg på t.ex. Facebook? (slide 13) Jo för det:

Fyller ett behov
Intressant
Win-Win
Kändis/skvaller
Skojigt
Något nytt
Personligt
Skryt
Konstigt
En stor massa
Social cash
Gulligt

Så för att lyckas med en ”kampanj” (delning) så bör den uppfylla fler av dessa kriterier.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *